Related Paintings of unknow artist :. | Portrait of prince Alexey Kurakine | Welch Mountain from West Campton New Hampshire | Portrait of Carlo, Duke of Aosta who later died in infancy | Execution scene of Mary at Fotheringhay in 1587 | European city landscape, street landsacpe, construction, frontstore, building and architecture. 131 | Related Artists:
Jacek Malczewski(15 July 1854 in Radom - 8 October 1929 in Krakow) was one of the most famous painters of Polish Symbolism. In his creativity he successfully joins the predominant style of his times with motifs of Polish martyrdom.
Juan Martin Cabezalero1633-1673
was a Spanish draftsman and painter. Born in Almaden, he studied under Juan Carreno de Miranda, court painter to Charles II of Spain; Cabezalero lived at Carreno de Miranda's house until 1666. Both he and Carreno were influenced by Van Dyck. Few works by Cabezalero have survived. His surviving works include his St Jerome (1666, Meadows Museum, Southern Methodist University, Dallas) and the Assumption of the Virgin (ca. 1670; Madrid, Prado). The latter had been formerly attributed to Mateo Cerezo, also a pupil of Carreno de Miranda. Antonio Palomino praises Cabezalero's modest, studious nature and laments that he died young.
margareta capsia gavelinMargareta Capsia, född 1682 i Sverige, död 20 juni 1759 i Åbo, var en svensk-finländsk konstnär, den första kvinnliga konstnären i Finland och en av de första i Skandinavien. Hon var kyrkomålare och målade altartavlor, men utförde även personporträtt.
Capsias föräldrar Gottfried Capsia och Anna Schultz hade kommit till Sverige från Holland. Hon gifte sig i Stockholm 1719 med prästen Jacob Gavelin och flyttade till Vasa 1721, där hon gjorde sig känd som altarmålare i Österbotten. 1730 flyttade paret till Åbo, där hon blev känd i hela landet som konstnär. Hon målade altatavlorna i en rad kyrkor, bla målade hon 1739 Säkylä kyrkas altartavla, och i den gamla kyrkan i Paltamo, den så kallade bildkyrkan, finns bland annat en altartavla från 1727 som föreställer nattvarden. Hennes altartavlor beskrivs som individualistiska och naivt ärliga bibelillustrationer, och hon ansågs som landets då främsta altarkonstnärer tillsammans med Mikael Toppelius.
Hon var en av de få kvinnliga konstnärerna kända i Skandinavien före 1800-talet, tillsammans med Ulrika Pasch i Sverige och Johanne Marie Fosie i Danmark. I Finland var även Helena Arnell känd under samma tid.